Wprowadzenie
co warto wiedzieć o Pythonie?
konfiguracja Pythona w systemie Windows
konfiguracja Pythona w innych systemach operacyjnych
wprowadzenie do IDLE
Typy, zmienne i proste operacje wejścia-wyjścia
użycie cudzysłowów przy tworzeniu łańcuchów znaków
używanie sekwencji specjalnych w łańcuchach znaków
konkatenacja i powielanie łańcuchów
operacje na liczbach
pojęcie zmiennych
pobieranie danych wprowadzanych przez użytkownika
używanie metod łańcucha
stosowanie właściwych typów
konwersja wartości
Rozgałęzianie kodu, pętle while, projektowanie programu
generowanie liczb losowych
używanie instrukcji if
używanie klauzuli else
używanie klauzuli elif
tworzenie pętli while
unikanie pętli nieskończonych
traktowanie wartości jako warunków
tworzenie umyślnych pętli nieskończonych
korzystanie z warunków złożonych
projektowanie programów
Pętle for, łańcuchy znaków i krotki
liczenie za pomocą pętli for
stosowanie funkcji i operatorów sekwencji do łańcuchów znaków
indeksowanie łańcuchów
niemutowalność łańcuchów
tworzenie nowego łańcucha
wycinanie łańcuchów
Listy i słowniki
korzystanie z list
korzystanie z metod listy
kiedy należy używać krotek zamiast list?
używanie sekwencji zagnieżdżonych
referencje współdzielone
używanie słowników
Funkcje
tworzenie funkcji
używanie parametrów i wartości zwrotnych
wykorzystanie argumentów nazwanych i domyślnych wartości parametrów
wykorzystanie zmiennych globalnych i stałych
Pliki i wyjątki
odczytywanie danych z plików tekstowych
zapisywanie danych do pliku tekstowego
przechowywanie złożonych struktur danych w plikach
obsługa wyjątków
Obiekty programowe
podstawy programowania obiektowego
tworzenie klas, metod i obiektów
używanie konstruktorów
wykorzystywanie atrybutów
wykorzystanie atrybutów klasy i metod statycznych
hermetyzacja obiektów
używanie atrybutów i metod prywatnych
kontrolowanie dostępu do atrybutów
Programowanie obiektowe
wysyłanie i odbieranie komunikatów
tworzenie kombinacji obiektów (2
wykorzystanie dziedziczenia do tworzenia nowych klas
rozszerzanie klasy poprzez dziedziczenie
modyfikowanie zachowania odziedziczonych metod
polimorfizm
tworzenie modułów
Tworzenie interfejsów GUI
przyjrzenie się interfejsowi GUI
programowanie sterowane zdarzeniami
zastosowanie okna głównego
używanie przycisków
tworzenie interfejsu GUI przy użyciu klasy
wiązanie widżetów z procedurami obsługi zdarzeń
używanie widżetów Text i Entry oraz menedżera układu Grid
wykorzystanie pól wyboru
wykorzystanie przycisków opcji
Grafika
wprowadzenie do pakietów pygame i livewires
tworzenie okna graficznego
ustawienie obrazu tła
układ współrzędnych ekranu graficznego
wyświetlanie duszka
wyświetlanie tekstu
wyświetlanie komunikatu
przemieszczanie duszków
radzenie sobie z granicami ekranu
obsługa danych wejściowych z myszy
wykrywanie kolizji
Dźwięk, animacja i rozwijanie programu
odczyt klawiatury
tworzenie animacji
przegląd obrazów
wykorzystywanie dźwięku i muzyki
regulowanie tempa
dodanie efektów
dodanie poziomów