Wprowadzenie do Dashboardów i Raportów w Excelu
Podstawy Excela dla Dashboardów: Zrozumienie kluczowych funkcji i narzędzi Excela używanych do tworzenia dashboardów i raportów.
Zasady projektowania dashboardów: Jak zaprojektować klarowny i funkcjonalny dashboard oraz raport, który skutecznie komunikuje kluczowe informacje.
Zbieranie i Przygotowanie Danych
Importowanie i czyszczenie danych: Techniki importowania danych z różnych źródeł oraz ich przygotowanie do analizy.
Strukturyzacja danych dla analizy: Organizacja danych w sposób ułatwiający tworzenie dashboardów i raportów.
Tworzenie Dashboardów i Raportów
Formuły i funkcje w tworzeniu dashboardów: Wykorzystanie formuł Excela do analizy i prezentacji danych.
Tabele przestawne i wykresy: Zaawansowane wykorzystanie tabel przestawnych i wykresów w celu dynamicznego przedstawienia danych.
Wykorzystanie szablonów: Jak korzystać z gotowych szablonów oraz tworzyć własne, dostosowane do potrzeb raportowania.
Interaktywność i Wizualizacja Danych
Tworzenie interaktywnych elementów: Dodawanie elementów takich jak przyciski, paski przewijania i inne formanty formularzy, które umożliwiają interakcję z użytkownikiem.
Wizualizacje danych: Techniki wizualizacji danych, które przyciągają uwagę i ułatwiają zrozumienie prezentowanych informacji.
Implementacja i Udostępnianie Dashboardów
Zabezpieczenie i udostępnianie dashboardów: Metody zabezpieczania danych i udostępniania dashboardów użytkownikom.
Najlepsze praktyki i wskazówki: Jak utrzymywać i aktualizować dashboardy, aby były zawsze aktualne i funkcjonalne.
Studia Przypadków i Praktyka
Praca nad rzeczywistymi projektami: Uczestnicy będą mieli okazję zastosować zdobytą wiedzę, pracując nad stworzeniem własnych dashboardów i raportów.
Analiza studiów przypadków: Omówienie przykładów udanych i nieudanych projektów dashboardów, wyciąganie wniosków.
Podsumowanie i Dyskusja
Sesja Q&A: Odpowiedzi na pytania uczestników, wymiana doświadczeń.
Podsumowanie kursu: Kluczowe wnioski, omówienie nabytych umiejętności, dalsze kierunki rozwoju.